addictedtocaffeine

17 år 169,5cm.. Mitt mål: 45 kg till att börja med, men det är bara delmålet. Maila mig om exakt vad som helst: [email protected]

Det var ett tag sen

Publicerad 2012-11-28 19:50:00 i Allmänt

Här har jag inte skrivit på ett tag. Minns inte hur man bloggar..?!
 
Den senaste månaden har jag mått som sämst. Allt blev så fel när jag försökte kombinera min diet så att jag skulle få i mig tillräckligt med näring och lite kalorier och jag kunde inte nöja mig med grönsaker utan jag tappade kontrollen och visste inte hur jag brukade äta innan, eller hur jag "borde" äta. Det blev så jävla fel och det är därför jag inte har mått så bra. Nu tar jag tag i det här. Kör på järntabletter och viktminskningspreparat från hälsokostbutiken (dem suger, jag vet!) och promenerar. Jag får inte se ut som jag gör.
 
Föresten på tal om inget, vart går gränsen när man försöker uppmuntra någon som vill gå ner i vikt? Jag ger lite råd till min kompis som verkligen inte kan något om kalorier, motion, nyttig mat o.s.v.. Ibland känner jag att mina råd inte är till för någon som bara vill gå ner lite i vikt och som inte har äs. Jag vet inte vad som är lämpligt att berätta. Idag t.ex. räknade jag ut hennes kaloriintag. Ni fattar?
 
 

Kommentarer

Postat av: Allie

Publicerad 2012-11-28 20:40:16

Jag har nog lite samma problem, hur mycket man borde säga egentligen och vilka tips som är ok. Jag tror dock inte jag skulle leda någon in på kaloriräkning, det går så otroligt lätt överstyr. Det är svårt att veta vad som oskyldiga små råd och vad som kan leda till något riktigt dåligt. :)

Svar: Hahah, jag är alltså inte den enda som inte vet! :) Kaloriräkningen var väl kanske lite för extremt, inser det nu.
addictedtocaffeine.webblogg.se

Postat av: Allie

Publicerad 2012-11-28 21:24:24

Sv: Det är nog inte så farligt egentligen, det beror ju på personen:)

Åh tack ska ta och kika på den! :)

Postat av: Josefin

Publicerad 2012-11-29 14:37:41

Jag tycker man ska vara försiktig med att räkna kalorier osv. eftersom det lätt kan spåra ur och man blir besatt av siffrorna.
Ätstörda är egentligen de bästa man kan få tips ifrån ang. viktnedgång och att äta rätt, vi vet oftast ALLT men följer inte reglerna för fem öre själva :P

Postat av: Alexandra

Publicerad 2012-12-01 17:09:16

Vad kul att du är tillbaka i bloggvärlden, hoppas du mår bra! :)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela