addictedtocaffeine

17 år 169,5cm.. Mitt mål: 45 kg till att börja med, men det är bara delmålet. Maila mig om exakt vad som helst: [email protected]

Allt är kört!

Publicerad 2012-09-22 13:56:48 i Allmänt

I måndags bröt jag ihop och nu vet både mamma och en läkare hur jag mår (...och resten av familjen samt många i skolan som gissat ut det på egen hand). Jag har självklart även fått ta blodprov (ska ta igen om några månader) som visar svår anemi. Jag vet inte enheten som man räknar med men man borde ha mellan 7-120, jag hade 2. Tydligen borde jag inte ens orka röra på mig men jag orkar i alla fall ta mig från en plats till en annan. Jag har fått tabletter som man vanligtvis ska ta 1-2 av, själv måste man ta 3 i samband med måltid så att man inte får ont i magen. Jag ska även få prata med någon, om varför jag mår dåligt. Som tur är så mår jag inte dåligt över mitt "beteende" eller min järnbrist utan jag mår dåligt över det sociala och över att jag inte finner nånting intressant då jag inte har någonting som jag tycker är roligt. Jag är en pessimist helt enkelt.
 
Eftersom det är som det är, brist på nästan alla näringsämnen så funderar jag över vad jag borde göra. Jag borde äta nyttigt, äta det jag behöver äta, samt äta regelbunet. Saken är den att jag inte bryr mig om, om maten är nyttig, det gör det inte enklare för jag vet att man går upp i vikt om man äter för mycket oavsett om det är onyttigt eller nyttigt. Man kan gå upp i vikt av båda. Får man i sig mer energi än det man gör sig av med, då går man upp i vikt. Svårare än så är det inte. Jag borde börja träna men det är också svårt, är så trött. Kanske orkar röra på mig mer om jag tar tabletterna? Vad skulle ni göra på den här situationen? Jag kommer självklart ta dem men jag menar med maten och med "hjälpen" dem kanske har att erbjuda. Jag har otroligt negativ syn på livet och jag tvekar på att ett samtal kan hjälpa mig med nånting ö.h.t. Egentligen. 

Det här inlägget är egentligen ingen intressant läsning men jag känner att jag vill berätta för er ändå.

Publicerad 2012-09-15 13:41:22 i Allmänt

Jag har två datorer, en skoldator och en "egen" dator. Min egna dator har en mycket avslöjande historik så det skulle vara hemskt om nån fick för sig att kolla upp den. Det är där jag har bloglovin med alla era bloggar, det är där jag har en massa länkar till "proana sidor"/sidor om ätstöringar och annan läsning om psykisk ohälsa och det är där jag har bilder som visar mina icke synliga revben/mina feta ben. Bilder som ingen får se helt enkelt...
 
Den datorn kommer gå sönder när som helst, den blir så sjukt varm, låter som en jävla dammsugare och börjar pipa utan anledning, då vet man att man ska stänga igen den och stå med den mot fläkten. Men nu när jag inte kan vara på den datorn så vet jag inte hur jag ska göra. Kommer glömma bort alla era bloggar för att jag hela tiden känner mig tvungen att radera historiken på skoldatorn. Jag vill inte att nån ska se alla dessa "olämpliga" sidor jag är inne på.  Jag har säkert över 200 olästa inlägg på bloglovin och jag kan inte ens sitta och läsa dem, varken på min dator eller skoldatorn. Vad ska jag göra.. Finns den nån uppenbar idé som jag inte har tänkt på?

Thinspiration

Publicerad 2012-09-11 18:54:42 i Allmänt

Bilder på superfina Anastasiya Shpagina. Hon är perfekt enligt mig. Söt, fin, smal, perfekt helt enkelt. Vad mer kan man begära?
 
 
 
 
 
Föresten...kan ni se på blogg.se om någon svarar på era kommentarer? Jag kan nämligen inte se svaret om ni svarar på samma kommentar.

Ska vi kanske dricka lite te?

Publicerad 2012-09-06 19:58:00 i Allmänt

Här kommer lite te-tips:
 

  • Yogi Tea Choco
  • Yogi Tea Black Chai
  • Yogi Tea Sweet Chai
  • Hibiskuste
  • Karamellte
  • Kobbs himlagott
  • Blåbärste
  • Vaniljte
  • Söder te
  • Kanelte
  • Friggs Sweet Applepie
  • Kokoste
  • Chaite
  • Friggs Rabarber & Vanilj
  • Forest Fruit Tea
  • Tropical Fruit Tea
  • Blue Fruit Tea
  • Grön Chaite
  • Hallonte

Jag kan inte beskriva den här dagen med ord!

Publicerad 2012-09-04 20:56:00 i Allmänt

Vad fina ni är! Jag har fått intressanta förslag på te, fortsätt gärna att tipsa om goda te-smaker, kommer förmodligen göra en liten lista så ni har förslag på vad ni kan dricka nu under hösten/vintern. ♥
 
Dagen har varit hemsk. Lovade mig själv att inte börja gråta under idrotten, tänkte mig mer att det skulle vara innan eller efter idrotten som tårarna skulle komma men så var det verkligen inte. Fick en gråtattack mitt under brännbollen i väntan på att få springa till nästa korn. Min lärare som halvt var med och "spelade" stod brevid mig så jag fick självklart ta ett snack med henne och det hjälpte lite. Känns bra när man vet att läraren vet att jag får sjukt mycket ångest av idrott. Berättade till och med hur jag precis innan lektionen tänkte "dumpa" kläderna nånstans och säga att jag hade glömt dem hemma. Just nu känner jag mig dålig, dålig för att jag visat mig "svag" , har typ aldrig börjat gråta inför någon, bara när jag var mycket yngre.
 
 

Te-tips?

Publicerad 2012-09-03 21:48:55 i Allmänt

Varför känns det som att alla dricker te? Alla möjliga, konstiga smaker dessutom! Själv känner jag till jordgubbste..
 
Ge mig tips på god te! Gärna såna där "konstiga" smaker. Vad för slags te spelar ingen roll. Vadsomhelst..svart-, grön-, röd te...
 

 
 
 

Kan vi inte köra en tävling om vem som går upp mest istället?

Publicerad 2012-09-03 21:25:54 i Allmänt

Jag fick nyss höra att mamma ska köra på vegetariskt under två veckor. Jag inte särskilt glad över det eftersom jag alltid gör min egen mat, nu när hon gör vegetariskt/veganskt så jag kommer att behöva äta middag varje dag, i två veckor. Hon tror att man är automatiskt nyttig om man är vegetarian men så är det verkligen inte. Fast det vet NI redan. Jag tror ändå att hon kanske kan gå ner ett kilo eller två men så blir det inte för mig. Ifall JAG skulle äta hennes vegetariska mat så kan jag säga redan nu att den kommer att innehålla vit pasta (varje dag), vegetarisk färdigmat, såsom falafel, veganska biff (ni fattar?) vilket innebär att jag direkt kommer lägga på mig allt.
 
Jag är fan sur på mamma på grund av detta, hon vet bara inte om det, hehe. Jag är även lite ledsen då hon faktiskt frågade mig idag om jag gillade skolan. Jag sa nej, hon hörde ett ja, jag upprepade att jag sa att jag inte tyckte om skolan, sen så fortsatte jag att snacka om hur mycket jag hatar skolan och hur jag vantrivs och hur mycket jag ogillar alla i klassen. Ni tror inte att hon blundar för detta "problem" och säger att hon tror att jag kommer att gilla skolan till slut..hon brydde sig inte om att jag försökte berätta för henne hur jag upplever hela skolgrejen. Jag vet inte vad jag hade förväntat mig, hur jag ville att hon skulle reagera,  men jag hade i allafall hoppats på att hon inte skulle ändra betydelsen på mina ord till något positivt, "höra det man vill höra", vända mina ord helt utoin..vad är det man brukar säga? Någon som förstår vad jag menar?
 
Jag berättade också hur mycket jag avskyr idrott men vad hjälper det? Imorn ska jag dit, byta om, vara med, inte gråta, göra mitt bästa och gömma mig så mycket som det bara går. Fuck, gråter redan nu!  
 
 

Trygghet & Ångest

Publicerad 2012-09-02 15:04:21 i Allmänt

Bästa känslan: Trygghet
 
Värsta känslan: Ångest
 
Så skulle jag svara ifall någon frågade mig vad den bästa/värsta känslan är. Jag tror dem flesta skulle säga "glädje" - "rädsla & sorg" men inte jag. Jag tycker att "glädje" finns med i känslan trygghet, en aning i allafall. Ångest är en känsla som innehåller rädsla, sorg, nedstämdhet och andra tråkiga ord. Trygghet och ångest är ord som innehåller väldigt mycket positiva respektive negativa känslor, därför är det väldigt sammanfattande.
 
Är en aning förvirrad, vet inte om någon ö.h.t. förstår mina förklaringar. Vilken känsla är den bäst/sämst? Varför?
 

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela