addictedtocaffeine

17 år 169,5cm.. Mitt mål: 45 kg till att börja med, men det är bara delmålet. Maila mig om exakt vad som helst: [email protected]

Lite av det som har hänt!

Publicerad 2012-10-03 20:35:00 i Allmänt

Tack så jättemycket för era fina svar! ♥
 
Jag känner att jag kanske borde berätta om vad som har hänt den senaste tiden. Jag har tagit mina järntabletter varje dag och jag måste erkänna att jag känner mig mycket piggare och jag känner mig inte lika gråtmild längre, bara vissa dagar. Min mage tål dom inte så lite laxeringsmedel skulle nog inte vara helt fel.
 
Jag har (som jag redan visste innan) lagt på mig många kilon och fettet syns mer än nånsin och när jag ställer mig framför spegeln så vill jag bara börja gråta, jag trivs inte med min kropp. Den är vidrig. Det är självklart mitt fel då jag har ätit som en häst. Mycket grönsaker, torkad frukt, nötter, frön, linser, bönor, råris, bulgur, tofu, havregrynsgröt, portionsbröd med veganost, för mycket bröd (!!), listan kan göras lång. Jag tycker att jag har ätit rätt så nyttigt men jag äter för mycket! Sen så är min kropp inte van vid såna mängder mat så den samlar på sig kilon. Ibland har det dock hänt att jag helt glömt bort att äta och äter 2 måltider istället för 3 med 1 mellanmål (jag är fet, I know). Jag har aldrig glömt bort att äta förut, jag har struntat i det många gånger men aldrig glömt.
 
Jag har även fått tid för samtal BUP och det känns väl sådär. Vågar jag gå dit? Behöver jag ens prata om nånting? Tänk om jag inte kan formulera mig. Vad kommer jag behöva prata om? Tänk om jag blir helt stum? ..Det var några av frågorna som finns i mitt huvud. Jag har lixom aldrig haft ett sånt här samtal förut så jag vet inte hur dem går till.
 
Föresten, jag har bestämt mig för att sluta röka (igen), denna gång är det på allvar. Jag ska fan inte se ut som 40 när jag bara är 30, jag tänker heller inte drabbas av KOL. Jag ska sluta och har hittills varit rökfri i 2 veckor. Om jag inte röker så får jag som belöning, under vecka 44 (lov då :) åka och second-hand shoppa och helt enkelt unna mig en sån fin dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela