addictedtocaffeine

17 år 169,5cm.. Mitt mål: 45 kg till att börja med, men det är bara delmålet. Maila mig om exakt vad som helst: [email protected]

HON GÖR MIG OROLIG

Publicerad 2013-01-10 17:41:00 i Allmänt

Nu blir jag orolig igen. Jag skulle aldrig uppmuntra någon till detta äs-träsk. Jag vet att "ingenting" har hänt men min magkänsla säger att det kan sluta dåligt.
 
Minns ni inlägget där jag frågade hur mycket man får uppmuntra sin vän som vill gå ner i vikt? Jag länkar den här
Denna tjej som inte kunde nånting snackar redan om kalorier, hon berättade även om hur hon fastat i tre dagar. Hon passade på för att hennes föräldrar var bortresta. Hennes mål är att bli smal och vältränad, särskilt fettet på magen ska bort! (hon har ju fett på magen så det är inte nånting som hon bara inbillar sig.)
 
Jag menar, är det vanligt? "Normala" människor som fastar i tre dagar? (för att gå ner i vikt, inte för att det kan vara hälsosamt.) Jag vill inte påverka henne på något sätt, sa att hon var knäpp. Dock är jag mycket imponerad, fyfan va duktigt gjort av henne som älskar mat. Jag bara undrar om hon kanske kommer gå för långt.. även fast det skulle vara kul att ha någon att kunna berätta saker för så skulle jag ALDRIG vilja ha henne som min "bantarvän".
Hehe kan berätta att jag blev otroligt triggad av att höra att hon hade fastat. Jag kände skam över att aldrig själv har kunnat fasta så länge (sämst!). Jag kommer att börja se det som en tävling. Jag kommer inte kunna rå för det.
 
För övrigt,
- Ätit gröt...igen!
- Köpte välling idag, varför?
- Mår dåligt av skolan, som vanligt.
- Har sömnbesvär!
- Har ett stort äpple, tänker faktiskt äta den ikväll. Blir samma kalorimängd som för två äpplen, så stor är den.
Haha bilden kanske till och med ger er pyttelite hum om hur jag ser ut..?
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Randig

Publicerad 2013-01-10 23:24:04

Jag förstår att du är orolig.
Det är fruktansvärt att se en vän
bli sjuk i någon psykisk sjukdom.
Men man får väl hoppas att hon
bara överdriver.
Hon kanske bara säger så
för att imponera på dig.
(Nu känner jag inte henne,
och menar inte direkt att hon ljuger,
men att det kanske finns en chans att
hon överdriver lite. Snälla ta inte illa upp!)


Svar: Tack för din kommentar! Jag har faktiskt tänkt den tanken också, folk överdriver väldigt mycket och det tror jag min vän kan ha gjort. Jag tar absolut inte illa upp, tvärt om, blir glad när jag får höra andras åsikter kring detta! Kram! <3
addictedtocaffeine.webblogg.se

Postat av: drinkup

Publicerad 2013-01-12 16:43:36

har ingen aning om hur normalt det är... men många är ju så, att de läser in sig och bantar i några dagar innan de ger upp och går tillbaka till gamla vanor igen? men det är ju svårt att säga. måste ju vara jättejobbigt att se den här tjejen. snacka lite lchf eller nåt med henne, det fungerar ju om man är mullig och vill bygga på muskler som hon vill ;)

Svar: Ja så kan det bli. Jag tror att hon åt mindre (inget?) eftersom att hon inte hade börjat träna men när hon väl kommer i gång så kanske jag kan hinta om att nyttig mat är bättre än ingen mat alls. Hej dubbelmoral..hehe <3
addictedtocaffeine.webblogg.se

Postat av: Mebeautiful

Publicerad 2013-08-15 03:11:10

Det finns mängder med människor som bantar och till och med fastar långa perioder utan att bli sjuka, oroa dig inte till en början, men håll ett extra öga så har du lite koll om det händer.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela