addictedtocaffeine

17 år 169,5cm.. Mitt mål: 45 kg till att börja med, men det är bara delmålet. Maila mig om exakt vad som helst: [email protected]

KONSTEN ATT BRYTA EN VANA

Publicerad 2012-04-04 19:45:50 i Allmänt

Jag behöver hjälp!

Hur fan bryter man en vana?
Jag har en vana att alltid gå in till affären varje dag när jag väntar på bussen, jag har en vana att alltid äta mellanmål. Och vet ni vad? Det är alltid bröd, jag hetsäter bröd/mackor. Jag vill självklart inte göra det men det är en vana precis som t.ex. rökning, dricka kaffe eller att spy upp mat. Jag vet ärligt talat inte vad jag ska göra..

Har ni några knep, säg inte att jag ska äta små kalorisnåla måltider med jämna mellanrum, det fungerar inte. Jag menar typ piller. Nej men ärligt, vad som helst. Jag behöver bra tips som fungerar!

Allting står rätt till när man har en vana att inte äta alls, inte när man försöker att inte äta men misslyckas!

Kommentarer

Postat av: moddie

Publicerad 2012-04-05 12:00:50

För mig funkar det väldigt bra med STORA måltider, hur fel det än låter. Men då sallader o dyl, som man kan äta tills man är proppfull men ändå knappt fått i sig 200 kcal. tror det är lite från min bulimiperiod, då jag alltid var tvungen att äta tills magen gjorde ont. MEN nu är det bara bra saker som inte gör något + att jag inte är sugen på att äta något mer sen.



Annars.. börja äta annat gott än bröd. Sluta köpa det. Jag åt bröd..alltid, förut. Nu äter jag det aldrig. Äter annat istället till frukost, lunch, mellis osv. Det finns sjukt mkt godare OCH nytigare saker än bröd :)



Kassa förslag kanske.. men det är så jag gör iaf.



Lycka till!

<3

Postat av: Jenny

Publicerad 2012-04-05 12:31:44

Jag är exakt likadan med bröd. Så för nästan ett år sedan sa jag NEJ. Inte ätit en brödbit sen dess.

Sluta helt om du inte kan kontrollera det.

P.S Är också storrökare.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela