addictedtocaffeine

17 år 169,5cm.. Mitt mål: 45 kg till att börja med, men det är bara delmålet. Maila mig om exakt vad som helst: [email protected]

Jag tror att jag kanske har lite social fobi

Publicerad 2012-04-12 17:03:44 i Allmänt

Jag är en person som inte gillar att umgås med andra människor, jag är lite rädd för människor särskilt blir jag lite rädd för människor jag kände förut, fd vänner. När jag ser någon jag känner/kände vid t.ex. busshållplatsen vill jag inte prata med dom, vill inte kolla på dom, vill inte gå fram och hälsa.

I väntan på bussen efter träningen såg jag ut som ett jävla missfoster, osminkad, finnig hud, blodiga läppar, påsar under ögonen..you name it! Jag hade inte ens hunnit duscha så jag stank svett och hade smutsigt hår.
Med min vanliga tur så ser jag självklart en fd kompis som tyvärr är en av dom mest dömande människor jag känner till. Innan jag hunnit reagera så går jag fram till henne (man blir tvungen att göra det när man kollar på varandra men vänder blicken direkt när den andra kollar tillbaks.) Vi satt där, snackade om skolan i brist på ett bättre samtalsämne och det enda jag tänkte på var hur mycket skit hon kommer snacka om mig, mitt utseénde osv.

Jag kände mig så jävla obekväm i situationen så att jag inte ens kunde röka, fick inte till ett enda bloss, bara stod där och skakade, för så gör jag när jag måste prata med någon.
Som tur var kom bussen och eftersom vi egentligen inte ens gillar varandra så var det självklart att jag skulle ta en egen plats på bussen. Hon flyttade inte ens på sin väska utan placerade den på sätet brevid så att jag inte skulle sitta där. Vem gör inte det?

Det jag vill säga är att jag inte mår så jäkla bra som jag gjorde precis efter träningen, min självkänsla är botten som vanligt. Men att vara ful och äcklig, och sitta och prata med en som man vet kommer snacka skit om en till fd gemensamma vänner är ingen bra kombination. Det är inte kul!

Anledningen att jag hela tiden skriver fd vänner är då jag är dålig, direkt när skolan är över/ efter skoltid/ på fritiden så ignorerar jag alla (inte med flit.), jag kan inte behålla kontakten med någon och en situation som detta gör mig bara rädd.

Kommentarer

Postat av: robin

Publicerad 2012-04-12 21:32:32

sv: Ja, jag har haft en annan, skriver dess adress i epostfältet. Bytte för att folk som kände mig visste om den, och den från början inte var menad att bli "ana"-blogg. Så du kan mkt väl ha läst dem innan :P



Social fobi är bland det värsta.. har haft det sen jag var sju ca. Det tar både energi och gör en ledsen.



Hoppas du haft en fin dag annars <3

Postat av: A

Publicerad 2012-04-13 17:51:20

Åh, brukar känna precis likadant som du skriver i texten.. Fast jag skippar att gå fram till dom, hehe :s



sv; Jag tröstäter :/ fast försöker att bryta den vanan. Jaa, precis! Bröd är verkligen en vana för mig också...

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela