addictedtocaffeine

17 år 169,5cm.. Mitt mål: 45 kg till att börja med, men det är bara delmålet. Maila mig om exakt vad som helst: [email protected]

JAG BEHÖVER ALL HJÄLP JAG KAN FÅ

Publicerad 2012-04-15 00:15:01 i Allmänt






Jag behöver hjälp! I skolan har jag en vän som jag alltid umgås med och eftersom vi alltid umgås med varandra så vill hon äta lunch med mig (vi har matkort, inte matsal) och om jag inte gör det så lämnar jag henne ensam vilket inte känns rätt, men följer jag med och äter så känns det heller inte rätt för att jag inte vill äta lunch. Hittills har jag kommit med bortförklaringar som: Jag är inte hungrig, jag har precis ätit, jag är inte sugen på mat, har ont i magen osv.. Det kommer inte fungera i längden, även om hon inte misstänker något så måste jag göra något åt detta..

För att förtydliga det hela - Jag vill inte äta lunch och jag vill inte lämna min kompis ensam. Jag undrar om ni har förslag på vad jag kan säga så att jag slipper äta. Hon vet ingenting om min situation och misstänker inget.

Vad ska jag göra??? Ibland säger jag att jag bara vill ha ett äpple och hon ifrågasätter inte det men jag kan inte säga så varje dag i tre år. Dessutom så säger hon till våra klasskamrater som ibland undrar vart vi åt, att jag inte åt, hon är van men pga det så vet några stycken för mycket och ord sprider sig snabbt ska ni veta! Jag vill bara vara ute och promenera vid lunchtid och komma tillbaka till skolan utan att någon frågar och utan att få dåligt samvete över att jag lämnade min vän ensam.


Kommentarer

Postat av: A

Publicerad 2012-04-15 09:55:35

Jag förstår... :/ men jag vet inte riktigt vad du kan göra...

Om det finns sallad där så kan du ju kanske gå med henne en gång och äta sallad eller något? Annars kan du kanske säga att du inte brukar vara hungrig till lunch för att du äter stor frukost?

Postat av: Alice

Publicerad 2012-04-15 10:42:12

Jobbigt dilemma. Om det är en nära kompis så kan du ju ha ett allvarlig samtal och säga att du inte fixar att äta inför människor och att hon inte får säga det till någon. Det var så jag fixade högstadiet. :)

Lycka till

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela