addictedtocaffeine

17 år 169,5cm.. Mitt mål: 45 kg till att börja med, men det är bara delmålet. Maila mig om exakt vad som helst: [email protected]

Jag är den enda som förstör

Publicerad 2012-07-11 20:55:33 i Allmänt

Nu ska ni få höra kanske världens mest intressanta sanning, eller vad man nu kan kalla det, om mig själv. Hur som helst. Visste ni att jag egentligen skulle kunna komma undan med att inte äta nånting? Att jag kanske hade varit hur jävla smal som helst om det inte vore för mig själv? Att jag är den enda som egentligen gör mitt egna liv så uselt?
 
 
Eftersom att jag äter så mycket så skulle jag egentligen inte behöva säga annat än att jag gör min egen mat för att slippa äta middag. Mamma skulle lita på mig för att jag alltid äter som en jävla häst. Mamma frågar hela tiden varför brödet alltid är slut, gissa vilket fetto det är som inte kan hålla händerna borta. Jag fixar själv frukost och lunch, d.v.s jag skulle kunna vara utan mat då också. Jag skulle helt enkelt kunna strunta i att äta frukost, lunch, middag och mellanmål, om jag ville.
 
Men det är inte det att jag inte vill, klart att jag vill. Jag vill vara smal, vill kunna känna och ha synliga ben, jag vill väga under 40 kg om jag fick bestämma själv. Jag har lixom ingen kontroll över mig själv, ingen självdisciplin och det är p.g.a det som jag äter som jag gör. Jag tänker inte ens gå in på hur mycket det är men det är mycket. Idag till exempel, har överätit på x antal mackor med jättemycket jordnötsmör och en konstig röra med en massa fettiga saker i, bland annat kokos och flingor. Jag åt så mycket att jag bokstavligen inte borde ha kunnat äta mer, magsäcken borde ha spruckit eller nåt men vad gjorde jag åt mitt illamående? Jag fortsatte att trycka i mig mackor!
 
 
Tänk om jag hade haft självdisciplin, då skulle jag äta en halv portion havregrynsgröt till frukost, ingen lunch, ingen mellanmål, jättelite middag, ingen kvällsmål. Tyvärr är det inte så. Jag har en vana att äta, den vanan måste brytas då jag mår sämre nu än vad jag hade gjort om min mage bara hade kurrat lite. Om det inte vore för mig så skulle jag inte behöva äta så mycket. Jag är den enda som förstör för mig själv.
 
 
Anledningen till att jag skriver det här inlägget är för att jag känner att jag ljuger för er alla. Det känns som om jag är oärlig när jag inte ens tar upp hur mycket jag överäter varje dag. Jag är ingen av alla dessa duktiga människor som dricker en kopp kaffe till frukost, energidryck till lunch och varma koppen till middag. Jag önskar jag var det men så kommer det inte bli för jag tappar kontrollen flera gånger varje dag.
 

Kommentarer

Postat av: Sofie

Publicerad 2012-07-11 21:28:25

Fina du! Jag tycker inte du ska skämmas för hur ditt matintag ser ut. Att vi har en ätstörning allihopa som hänger på dessa bloggar är det ju ingen tvekan om. De ser olika ut, problemen.
Vissa kan fasta i flera dagar och pressar sig till bristningsgränsen, andra har problem med hetsätningar och somliga kräks upp maten.
Vad vi har gemensamt är målet, att bli smala.
Men framförallt ska du veta att INGEN kan leva på pepsi max i en månad. Alla äter någongång och fastar man mycket så blir det ofta i hetssammanhang. Man förlorar kontrollen någon gång, för att kroppen skriker efter näring och det är därför vi hetsar.
När du bestämmer dig för att du inte FÅR äta, det är då dina hetstankar sätter igång(troligtvis). Att förbjuda är att trigga din hjärna, du måste acceptera att det är så just din ätstörning beter sig.

Om jag vore du så skulle jag försöka vända på det.
Istället för att äta en halv portion gröt till frukost så ät en hel portion gröt. Till lunch äter du en ordentlig sallad och till middag äter du en halv portion "vanlig" mat, med exempelvis minimatgrädde osv.
På det viset vet din kropp att du kommer äta! Du kommer stilla dina tankar på hets.
Du kan inte ligga på 500kcal per dag troligen, för då kommer hetsen, men prova 1000kcal.. sen sänker du 100kcal per vecka om det gått bra en vecka. Hoppas du förstår hur jag tänker? Det ät bättre att äta 1000 än att hetsa 3000kcal. Du kommer på det viset att gå ner i vikt med alla säkerhet!
Sen kanske det kan vara bra att inte ens tänka att något är förbjudet, för att det då blir lockande, tänk bara att det är något du väljer att låta bli. Jag brukar ha glass och kakor hemma etc för att jag vet att jag skulle kunna äta dem om jag ville, men jag väljer sedan att låta bli.
Man får försöka lura sin hjärna.


Sen är det aldrig för sent att bli frisk kära du! Om du känner att det blir för jobbigt så sök hjälp! Prata med någon. Du har en ätstörning även om du hetsäter. Du är värd hjälp.

Många kramar från en annan ätstörd.

Postat av: A

Publicerad 2012-07-11 22:01:12

Ja så gör vi! Skrev mitt nmr i e-post rutan så att du har det! Bara att messa om du känner för't så bestämmer vi tid när jag kmr hem! :)

Postat av: Missa

Publicerad 2012-07-11 23:07:41

Fina du, alla tappar vi kontrollen ibland. Hamnar jag i en dålig period hetsar jag flera gånger per dag i flera veckor, men vet du. Det kommer gå över ♥ Även om det känns som det inte har något slut. Och jag har samma som dig - igentligen kan jag svälta mig till döds, ingen har koll (bryr sig) haha.. Men någonstans där inne så stoppar man sig själv, kanske är det meningen. det kommer bli bättre iallafall, jag lovar. Kram och godnatt <33

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela