addictedtocaffeine

17 år 169,5cm.. Mitt mål: 45 kg till att börja med, men det är bara delmålet. Maila mig om exakt vad som helst: [email protected]

VEGANEN TYCKER TILL

Publicerad 2012-07-08 16:08:48 i Allmänt

För nån minut sen sa mamma att hon skulle laga maträtten som jag en gång i tiden älskade. Den innehåller grädde och fetaost vilket inte ens är lite okej. Därför bestämde jag mig för att göra det bästa av situationen, vifta med sojagrädde framför ögonen på mamma och fråga om vi inte kan använda den istället. Jag har mina gömmor med substitut till deras äckliga mat.

Jag har inte planerat att äta maten utan det är en principsak. Jag tänker visa att jag inte vill äta något som helst animaliskt och därför hjälper jag dem att förstå att det finns ersättningar till deras äckliga grädde osv. Hur jag gör med fetaosten återstår att se, kanske är det enklast att bara säga att jag inte vill äta sånt.

Om ni undrar varför jag inte vågar säga att jag vill vara vegan (även fast jag varit det sen i början av 2012) så är det för att jag redan vet att mamma skulle bli sur och hon skulle genast förstå att that´s it liksom, ungen har seriösa problem.

Kommentarer

Postat av: Tea Cup

Publicerad 2012-07-08 18:35:41

Vill också bli vegan! Min mamma är likadan, hon skulle bli galen om jag blev det.

Har du varit det i smyg nu? Hur gör du då? :P

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-07-09 11:17:13

Sv: Tack! <3 :)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela