addictedtocaffeine

17 år 169,5cm.. Mitt mål: 45 kg till att börja med, men det är bara delmålet. Maila mig om exakt vad som helst: [email protected]

KAN INTE SOVA

Publicerad 2012-06-29 22:39:47 i Allmänt

Dem senaste veckorna har jag haft det jävligt svårt med att både somna och sova. Jag kan försöka somna i över 3 timmar utan att ens vara i närheten av att somna. Alla säger att man ska se på tv/läsa eller åtminstone gå upp om man inte kan sova men det går inte. Jag har varit så trött/utmattad så att jag inte orkat ta mig upp från sängen, den känslan är inte skön. Det är hemskt att vara trött och utmattad så att man bokstavligen inte kan röra på sig samtidigt som man absolut inte kan sova.

Förutom att somna så har jag haft det svårt med att kunna sova. Jag vaknar flera gånger på natten, bland annat kl. 5 och 6, ungefär.

Jag tror att en av anledningarna är att det är varmt i mitt rum, det skulle dock inte vara så mycket bättre även fast det var mer svalt på rummet.

Någon annan som inte kan sova, någon anledning till varför det är så? Någon som har tips?
Jag dricker inte kaffe vid den tiden, sömnen borde störas och jag har tagit en promenad på kvällen för att inte bli så rastlös. Det hjälper inte.

Kommentarer

Postat av: clara

Publicerad 2012-06-30 17:41:10

Hm, ibland kan att ta en promenad göra dig mer pigg och gör det svårare att somna. jag hade svåra sömnproblem förut så jag försökte typ varva ner 1h innan jag skulle sova, läsa en bok eller något lugnt. Det funkade ibland.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela