addictedtocaffeine

17 år 169,5cm.. Mitt mål: 45 kg till att börja med, men det är bara delmålet. Maila mig om exakt vad som helst: [email protected]

MITT FEL

Publicerad 2012-05-04 15:09:51 i Allmänt

Fick en klump i magen nyss. Mamma ringde och sa att vi ska äta tacos ikväll, det innebär att hela familjen ska sitta vid bordet och äta och alla kommer bli irriterade på mig - samma visa varje gång min familj äter tacos.


Nu till det jag egentligen tänkte dela med mig av.
Mitt sätt att vara/leva är inte det hälsosammaste precis, därför blev jag inte jätteglad när jag insåg att jag har en syster som vill härma mig. Om jag är "nyttig", är hon också nyttig. Hon har tagit efter lite av mina vanor. Många promenader, skippa onyttigheter, tänka mycket på vad som är nyttigt/onyttigt m.m.

Nu kanske det inte lät så illa men sen om jag jämför hennes sätt att vara med mig och min andra syster så är det en ganska stor skillnad. Min andra syster bryr sig inte, hon äter om hon vill (ALLTID!), vad hon vill och skulle inte bry sig om hon gick upp 5 kg. När min ena syster (den första jag snackade om.) är med henne så är hon exakt lika matglad och bryr sig inte heller. Det är därför jag oroar mig över att hon är sån med mig. Jag har dåligt inflytande på henne!

Jag antar att jag säger för mycket, lär henne onödiga saker om mat, sånt som "friska" inte tänker på eller känner till. Sen är jag inte heller särskilt diskret med mitt "normala" beteende.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela